KSF - Kristianstadsbygdens SläktforskarFörening PDF Skriv ut Skicka sidan

Kristianstadsbygdens SläktforskarFörening

Sommaren 2007 var det dags att lyfta in Kristianstadsbygdens Släktforskarförenings hemsida i ett publiceringssystem.

Efter 5 år med enklare uppdateringar gjorda av föreningens sekreterare var det skönt att erbjuda en fullfjädrad lösning med ännu enklare administrationsgränssnitt. 

Sommaren 2002 fick jag erbjudandet att utveckla en ny sajt till en släktforskarförening. Jag tog glatt på mig uppgiften, eftersom jag ändå tänkt göra något liknande privat. Då kunde jag lika gärna göra det för en förening, och samtidigt få "gratis" kundunderlag till sajten utan en massa egen marknadsföring.

Jag ville väcka ett intresse hos besökare som ännu inte börjat med släktforskning, samtidigt som sajten ska ge ett värde åt föreningens medlemmar och locka nya medlemmar. 

Navigeringsikoner på KSF

Anna Paulina och Elsa Gustavsson

Medlemsfolder i pdf-format Sommaren 2003 blev jag ombedd att fortsätta mitt arbete med KSFs grafiska profil, genom att plocka fram ett nytt original till deras lilla medlemsfolder. Givetvis ville jag att man skulle känna igen sej från webben, och använde därför samma typsnitt i rubrikerna, samt plockade med bilder från webben.

Kristianstadsbygdens SläktforskarFörening
www.ksf-anor.se

[Sommaren 2002, folder sommaren 2003]
[Sommaren 2007]

alba grafisk form 2009